Viatjar a Zarautz a fer surf amb instructors de l’Empordà ja és una realitat

Aquesta setmana santa hem viscut un dels viatges amb més afluència dels últims anys. Ja és una realitat poder fer un viatge a les costes basques a través de l’escola de Surf Empordà, d’aquí a la costa brava, la primera Escola de Surf del territori gironí i la segona de tot Catalunya.

Gràcies a la col·laboració de l’escola de surf GOOD PEOPLE hem pogut tenir un troç de l’Escola Agroruralsurf a Zarautz.

Vam viure durant 4 dies l’essència del surf en un dels pobles amb més tradició de surf de tot el nord d’Espanya. Zarautz un dels detins predilectes de tots els surfistes. Onades perfectes, bon ambient pels carrers i una de les gastronomies més importants. On també s’està duent a terme el Pro Zarautz, un dels events amb més prestigi del QS competició oficial del WSL.

ARS TRIP ZARAUTZ

Dia 1 – EL VIATGE

Després de trobar-nos a les 7h del matí a diferents punts de l’Empordà ens vàrem sortir cap a Zarautz. Unes 8 hores en furgoneta escoltant cançons i fent algun que altre joc per passar el viatge més divertit.

Fem un parell de parades, una d’elles és en un llac preciós on vàrm dinar. Aquí ja començàvem a perdre la vergonya entre nosaltres i a retrobar-nos tots.

A les 16h ja èrem al país basc, els nervis per saber si podríem anar a l’aigua ens feia prendre una decisió vital, anar directes a l’aigua o passar per l’alberg. Vam decidir anar directament a Hendaya ja que les  onades a Zarautz feien més de 2 metres i amb marea alta era molt perillós.

Vam encertar i vam tenir unes condicions perfectes amb offshore i onades de 1,5 m molt suaus.

La primera nit la vam passar a l’alberg, descansant del viatge. Bé alguns van anar a prendre algun Zurito.

5bdbeb60-e78a-46f7-9bef-f4c371b60bba

zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.44.43

Dia 2 – El temporal

Després de la bona rebuda que ens va fer el mar el primer dia, el segon ens vam llevar amb un mar molt moguda i amb molt de vent, un vent fred i humit, que no deixava treva ni possibilitat d’agafar bones onades.

Vam aprofitar per seguir chequejant diferents spots que podrien permetre’ns posar-nos a l’aigua. El vam trobar, Saint Jean de Luz, un dels spots que es trobava més resguardat del vent i de les onades.

Captura de pantalla 2018-04-05 a les 14.41.12

La fred no ens va deixar massa temps per disfrutar de les onades. De seguida vam sortir de l’aigua per anar a patinar i conèixer aquesta ciutat que tenia molts racons màgics.

Una de les coses més importants en un viatge és saber-se adaptar, aprofitar tot el que ens ofereix el mar per treballar al màxim l’aprenentatge del surf. Què creieu que vam fer? doncs vam aprofitar per fer una masterclass de meteorologia. A vegades explicar coses molt tècniques pot resultar difícil i més quan t’has passat el dia sense poder entrar gaire a l’aigua.

Doncs bé, vam fer un show, un espectacle amb tota regla però que va servir per entendre la formació d’onades, saber el per què es formen i quin tipus d’aquestes onades podem tenir. També vam aprendre a llegir taules, mapes i entendre el temps i quan podriem surfejar.

Vam veure que l’endemà tindriem un dia perfecte!!!

zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.45.02

c2ba1748-3945-4adb-b9d8-c97cc9a7fd2b

Dia 3 – Surf i diversió

El tercer dia del viatge va ser màgic com ja haviem predit tots. Aquell dia ens vam llevar ben d’hora perquè els instructors poguessin desfogar-se amb una bona sessió de matinada.

Al llarg del dia vam aprofitar per fer surf, menjar, descansar i tornar a fer surf. Un dia esperat per tothom que fins ben bé trencat l’alba tots van aprofitar fins la última onada.

Quantes hores podem aguantar a l’aigua? quantes sessions es poden fer en un dia? doncs bé, el màxim que poguem, és la nostra filosofia. Així ho van fer els alumnes que s’ho van passar d’allò més bé.

Com era d’esperar l’últim dia no podiem anar a dormir a les 22h. Havíem de celebrar aquell dia memorable i a més perquè teniem dos persones que feien anys, un dels alumnes que en feia 18, en Jordi, i un dels instructors, en Robert que en feia 21. Felicitats nois!!

Us podeu imaginar com va acabar la nit!

Captura de pantalla 2018-04-05 a les 14.54.42

zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.48.49

zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.49.06

1A3B4147-EF21-4524-939B-D86E92265451

Dia 4 – La tornada

L’últim dia del viatge. La previsió de les onades va baixar en picat i les onades van quedar-se molt petites. Tot i això no va ser prou perquè els més aficionats poguessin aprofitar les últimes hores de bany amb un sol que ajudava a passar el fred. Alguns van preferir descansar, passejar per Zarautz i menjar-se un gelat.

Un cop acabats de dinar vàrem carregar taules i iniciar la ruta cap a casa. Un viatge llarg que ens va permetre acabar d’establir uns llaços que ens duraran per sempre.

Volem agraïr molt la participació i les ganes de tots els participants, sense aquesta energia no hagués sigut possible tota aquesta experiència que esperem que la pugui gaudir més gent en un futur. Creiem molt amb la nostra feina i sabem que és un projecte molt enriquidor. No venem surf, oferim la oportunitat de conviure i experimentar tot el relacionat amb el surf.

Paula, Carmina, Carmen, Robert, Edu, Andreu, Arnau, Carla, Clara, Jordi, Mariona, Irina, Mireia, Alba, Marc, Joel, Ribi, Dalmau i Pol. Gràcies a tots!

També donar les gràcies al ARS team que han posat molta passió en la seva feina i s’ha notat amb la qualitat de les seves classes: Carles Gómez, Robert Barrabés, Gerard Donadeu i Tito Servitja.

Ens veiem a l’aigua!!

zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.50.20 zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.50.04 zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.49.47 zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.49.22 zarautz surf trip 2018-04-05 a les 11.46.30