Surf Trip Fuerteventura

Durant els dies 1, 2, 3, 4 i 5 de Març l’escola i tots els seus integrants han viatjat a fuerteventura a fer un dels viatges més esperats. Més de 10 persones han pogut conviure durant aquests dies envoltats de la cultura i tradició de fuerteventura amb un dels nostres guies locals.

Gràcies a la col·laboració de casa Macarroni que ens ha obert les portes de casa seva, ens ha permès sentir-nos com a casa, hem tingut la màxima comoditat en un entorn inòspit.

CasaMaccaroni_Outside01 CM_ElHierroStitch02_CC_2000

Dins d’aquest projecte no podia faltar la qualitat i saber fer d’un dels fundadors de l’escola en Gerard que amb la seva entrega ens va ensenyar a tots com es pot gaudir d’un entorn amb onades sense la necessitat d’estar tot el dia a l’aigua. Ha creat una de les millors escoles de fuerteventura, i hem estat els primers afortunats d’experimentar aquest nou projecte que va més enllà de les onades.

Què podriem dir del surf? espectacular, com si fós un parc temàtic però natural perfecte per aprendre, on la onada era senzilla segura i molt fàcil l’accés. Mar cada dia i onades per tothom.

Dia 1 – El viatge

Després de trobar-nos a Girona i a Torroella vam iniciar el viatge amb avió des de l’aeroport de Barcelona. Allà ens esperava el nostra guia en Gerardo que ja ens tenia preparada un bona rebuda. Després de més de 3 hores d’avió vam aterrar a l’aeroport de Fuerteventura, teniem una furgoneta i un cotxe que ens esperaven per poder anar cap a casa Macarroni a deixar les maletes. Una pizza més que merescuda i unes cervesetes després al bar Canela ens va ajudar a passar una nit molt fresca.

a8b8ce30-dd36-4654-aaad-31b833d649c1

08c53e51-bc6b-44db-8712-84fe531f3fdd

Dia 2 – El ritme canario

Ens llevem ben d’hora i anem a esmorzar a el Goloso una pastisseria on serveixen entrepans i cafes molt bons. Un dels nostres cotxes es va espatllar i mentre la grua se l’emportava i en conseguiem un altre, vam aprofitar per anar a fer un tom pel mercat artesanal de Lajares. Cap a les 11h del matí comencem a preparar les coses per anar a surfejar. L’spot per aquell dia havia de ser punta blanca ja que el parte marcava que hi havia més de 3 metres d’onada. Aquesta primera sessió ens va permetre conèixer les corrents i sobretot quins perills hi podia haver-hi ja que estavem en un entorn de pedra i de fortes corrents.

Després d’una sessió de més de 2 hores a les 17h ens disposavem a dinar al Olivo un restaurant de Cotillo. Acabem ben plens per descansar i alguns veure el partit del Barça – Madrid i altres aprofitant per descansar a la casa.

9e2a4f0f-96d1-4260-b4db-7b3008a63673

Dia 3 – L’energia del sunset

Ja començavem a estar habituats a la illa i ja anavem a ritme canario, molta tranquilitat i molt predisposats a fer el que el cor ens demanés. Aquell matí un esmorzar completíssim a una de les panaderies més xics de fuerte. La segona sessió de surf va ser més completa, ja coneixiem el lloc ja que repetiem a punta blanca. Aquelles onades ja eren nostres, no paravem d’agafar-ne i comencem a fer videos amb la càmara, treiem algun que altre fotón!

Cansats de la sessió de més de 3 hores tornem a cotillo i aquest cop a fer una hamburguesa al Bagus. Increïble menjar, i algun que altre gintònic. Passem la tarda visitant la platja de cotillo, i veient com les onades trencaven amb força contra les roques, sunsets inmillorables mentres anem patinant i de ruta fins a lajares, on a la plaça provem els carvers i fem una petita introducció.

Per sopar els veterans del grup ens deleiten amb un explèndit sopar i aprofitem per fer un menjar en família

C0BC3929-0280-470D-8EAF-11996F48A07A còpia 2

Dia 4 – El gran sopar

Aquell matí es preveia que seria un dia intens i a la vegada esplèndit, el sol sortia i tots ja erem mig canaris. Un esmorzaret a la casa ens dona energia per anar a fer surf bon d´hora. El mar seguia picat i amb més vent per això vam decidir anar a punta blanca on habiem estat surfejant els dos dies anteriors perquè era el lloc amb més qualitat. Sessió intensa amb fotògraf que ens va permetre veure els nostres errors. Era màgic veure com una escola de l’empordà on aparentment no hi ha massa onada com tot el grup es movia amb soltura per l’aigua i anava agafant onades amb reularitat.

Entre galetes príncipes i plàtans aprofitavem per agafar forces per seguir disfrutant d’un dia que va canviar i es va tapar i posar a ploure una miqueta. Vam decidir anar a fer un dinar als pinchitos on vam menjar més que bé.

Ràpid sense temps de fer la siesta i vam anar a veure el Bowl de Lajares, espectacular skatepark que van muntar marc bafa i companyia. En aquell moment l’espai estava reservat per extraescolars amb el que vam anar a la oliva a patinar en un espai perfecte per practicar el carver.

agroruralsurf

La realitat però que on vam posar més ganes i ens vam motivar més va ser en un partit de bàsquet que les nenes juntament amb un servidor vam guanyar a la pròrroga a l’últim segon vs els més cracs de tot el grup. Ens ho vam passar genial mentre uns altres aprenien a patinar.

El millor de tots però és el sopar que ens van preparar les nenes i el nen que portaven tot el dia pensant i preparant. Un sopar a base de tacos mexicans amb verdures saltejades i carn. Espectacular.

Riures i més riures, aquí ja vam esdevenir una autèntica familia.

Dia 5 – El volcà

Aquell matí ens vam proposar llevar-nos molt d’hora per aprofitar l’últim dia del viatge, 7.30h ja estavem tots dempeus i preparats per pujar a un dels volcans més propers des de on estavem i així fer una mica de forat a l’estómac per esmorzar. Una hora de ruta amb una pujada que més d’un esbufegava però va valer la pena quan vam arribar a dalt. Era un espectacle de la natura, el cràter del volcà inmens i l’altura ens permetia observar tots els racons de fuerteventura.

4c18c696-250c-41a8-be00-65bd4a7e5482

A la baixada una mica de concienciació i recollida de colilles pque vam omplir més d’una bossa amb només el tros final. Esmorzem com uns reis i ens disposem a recollir la casa i deixar-la llesta per quan tornem de surfejar.

El dia es va girar i va sortir el sol, l’estiu acabava d’arribar i ens va permetre tenir la millor sessió del trip. Al principi vam tenir moltes escoles al costat però que com cada dia nosaltres sabiem col·locar-nos millor. després de 10′ ja estavem sols agafant totes i cadauna de les onades que anaven vinguent. Molta felicitat i energia positiva en un matí molt intens de surf.

Vam recollir maletes i vam anar cap a l’aeroport. A l’avió tots van caure rodons fins a l’arribada de barcelona que amb les furgonetes i ja ben entrada la nit vam arribar cadascú a casa seva.

Esperem que aquest viatges mai parin, que seguim coneguent a gent magnífica i que sobretot mai falti el bon humor i aquesta energia positiva que ens agrada tant!!